Crisis Ontwikkelings Model

Het Crisis Ontwikkelings Model van Trifier: SAPREA© model

Met behulp van zes stappen kan methodisch gewerkt worden bij incidenten en agressie. Het SAPREA© model helpt een individuele medewerker of team verbetermogelijkheden te ontdekken door middel van een evaluatie en checklist.

 

Het Crisis Ontwikkelings Model van Trifier, wat is het?

Crisis ontwikkelings model van Trifier

Het Crisis Ontwikkelings Model van Trifier, zoals hierboven te zien, wordt in Nederland gezien als een best practice (Voskes, Theunissen, & Widdershoven, 2011), het geeft een kader voor een taal, observatiecriteria en interventies. Elke fase van het Crisis Ontwikkelings Model heeft zijn eigen bijzonderheden. Tijdens onze training zullen we u vragen om aan de hand van een aantal stappen, dit model zelf in te vullen. Het is erg van belang om op basis van de fase te kiezen voor interventies. Op die manier biedt het Crisis Ontwikkelings Model een denkraam om het goede op het juiste moment te doen. Dit betekent steunen zolang het kan en afbakenen als het moet. 

De Trifier manier

De (Crisis Ontwikkelings Model) specialisten van Trifier kijken en zoeken samen met zorgprofessionals en de organisatie naar de factoren die een rol spelen tijdens onveilige situaties. Zowel op individueel, team- als beleidsniveau. Patronen, beslissingsmomenten en handelingen die van invloed zijn, worden dankzij deze methodiek herkend en omgebogen. De unieke en succesvolle methode van Trifier zal zorgen voor een gezamenlijke échte en blijvende verandering.

In het kort staat Trifier voor:

  • Innovatie: Vernieuwend zijn een blijven heeft voor Trifier prioriteit. 
  • Verbinden: Initiatieven, personen en organisaties brengen we bijeen met als doel om samen sterker te worden. 
  • Gedrevenheid: Ons personeel onderscheidt zich door hun uitgebreide vakkennis, praktische en interactieve werkwijze en door hun betrokkenheid bij de klant. 

Voorbereiding is belangrijk. Wij helpen.

Agressieve situaties moet je niet laten escaleren. Onze specialisten kunnen u (en uw personeel) trainingen aanbieden die een escalatie voorkomen. Ons Crisis Ontwikkelings Model zal hierin de grootste rol spelen. Met onze hulp kunt u voortaan dus effectief en veilig omgaan met een agressieve situatie.

Benieuwd naar wat het Criss Ontwikkelings Model voor uw situatie kan betekenen? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden vrijblijvend te bespreken! In Nederland zijn we telefonisch te bereiken via +31(0) 161 231118 en in België via +32 3369 9063.

Wilt u weten wat het Crisis Ontwikkelings Model voor uw organisatie kan betekenen? Neem contact met ons op!